26 januari 2011

Labeltje hier, labeltje daar...

Waar Oudste Zoon het veel te dure labeldoekje wat hij van zijn oom en tante had gekregen al 2 jaar links laat liggen, is Jongste Zoon helemaal wild van labeldoekjes. Hij sabbelt en knaagt er lustig op los. Maar ja, zo'n doekje moet natuurlijk ook wel eens in de was en dan heb je een paar uur geen doekje (ok, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat in dit huishouden kunnen die paar uurtjes ook nog wel eens een paar dagen worden) In de ogen van een baby van pak hem beet 8 maanden is dit natuurlijk onbegrijpelijk. En dus was het Hoog Tijd om een reserve labeldoekje in elkaar te freubelen.

Ik ging op zoek naar labeltjes, een zacht stofje voor de achterkant en leuke printjes voor de voorkant. Het leek me wel leuk om er een beetje een stoere print aan te geven, want dat is weer eens wat anders dan het eeuwig zoete printje waar je als kersverse ouders mee dood wordt gegooid. Voor het eerste labeldoekje heb ik dus gekozen voor een krantenprint voor de voorkant van het doekje en voor een stoere zwarte fleece voor de achterkant van het doekje.



Ik had al snel de smaak te pakken en freubelde nog wat labeldoekjes in elkaar. Ditmaal wel met veel roze en schattige prints, want in mijn omgeving worden toch echt voornamelijk meisjes geboren. En die mama's houden van roze en schattig. Geen probleem natuurlijk!




Tot slot leek het mij nog wel eens leuk om wat stofjes te combineren. Ik vond tussen mijn stofjes nog een leuk boerentafereeltje, een rood stofje met witte stippen en een rood-wit-blauw geruit stofje met hartjes. Dat moest gewoon wel een leuke combi worden! Voor de achterkant vond ik nog wat knuffelzachte witte fleece, ik grabbelde naar wat rood-wit-blauwe labeltjes en dit alles resulteerde in het 'Hollandsglorie-labeldoekje'.



En mocht er nog iemand een leuk labeldoekje willen.....ik heb nog heel veel leuke labeltjes en stofjes liggen, dus 'U roept, wij draaien'. Of eigenlijk 'u roept, wij naaien'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten