19 januari 2011

Onderaan beginnen...

Wanneer je een tijdje thuis zit en je kunt niet zo veel, kan het zijn dat de verveling een beetje begint toe te slaan. Niks aan natuurlijk, dus ga je dan op zoek naar dingen die je wel kunt, om zo het overschot aan tijd dat je hebt op te vullen met leuke en interessante dingen.

Mijn eigen zoektocht voerde mij voornamelijk over het Internet en een heleboel daarbij behorende fora. Ik keek eens hier, snuffelde eens daar en bleef uiteindelijk op een paar fora hangen. Op een van deze fora maakten de forummers veel dingen zelf. Dat kan varieren van wasmiddel en luiers, tot hippe ergonomische babydragers.

Ik heb toen mijn moeder eens lief aangekeken of ik haar naaimachine mocht lenen en tot mijn grote vreugde was dat geen enkel probleem. En zo geschiedde.

Mijn eerste projectje bestond uit enkele heel simpele spuugdoekjes, naar een model dat ik ooit ergens in een winkel had gezien, maar veel te duur vond. Ik ging aan de slag en wat bleek; ik kon zelf ook zulke leuke spuugdoekjes maken! En dus maakte ik er nog een paar meer voor mijzelf, gaf er eens een paar weg als kraamcadeautje en inmiddels heb ik zelf een aantal heuse 'bestellingen' mogen ontvangen.

Ik had de smaak te pakken en begon aan mijn tweede projectje; een voetenzak voor in de maxi cosi van mijn jongste zoontje. Een rechttoe-rechtaan-model, maar hier is al menig enthousiaste reactie op gekomen.

Tijd voor een wat 'zwaarder' project. Een Mei Tai (ergonomische babydrager). Dit was al een wat omvangrijker project, waarvoor ik ook echt even moest gaan zitten om goed te bestuderen hoe zo'n patroon nou eigenlijk in elkaar zit. Maar ook dit project lukte.

Een vierde project was een luiertas, geinspireerd op de zogenaamde 'Onbag'. Aan de hand van enkel een paar foto's en na wat bloed, zweet en tranen kwam ook dit project weer tot een zeer bevredigend resultaat. De tas wordt veel gebruikt, als luier-/draagdoektas, maar ook als boekentas en gewoon als tas waar heel erg veel troep in meegesleept kan worden.

Tussendoor maak ik eens een labeldoekje hier, een speenkoordje of speendoekje daar en in mijn hoofd zweven allerlei leuke ideeen als accessoires voor de luiertas en  als verbetering van de Mei Tai.

Natuurlijk vind ik het erg leuk om een beetje te showen met mijn DIY spulletjes, dus heb ik besloten deze blog op te richten om zo een plekje te hebben om mijn mooie (vind ik dan he?!) DIY spulletjes op te tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten