10 april 2011

Autotasje voor onderweg

De auto...met kleine kinderen mijd ik natuurlijk het liefst (lange) autoritten.  Met de gedachte aan de autoritten uit mijn jeugd komen aardig wat herinneringen omhoog komen borrelen. De autoritjes met ons gezin waren niet altijd even gezellig. Mama had af en toe vrij veel moeite om de ruzies tussen ons drietjes in bedwang te houden zonder van de weg te raken. Het is dan ook zelfs wel eens gebeurd dat mijn moeder ons ergens op een landweggetje uit de auto heeft gezet met de mededeling dat zij zonder ons verder zou rijden wanneer wij neit zouden ophouden met ruzie maken. Autovakanties naar Frankrijk en Italië roepen bij mij herinneringen op aan tijdschriften die onderweg 15 keer werden gelezen, gameboys die uit frustratie door de auto werden gegooid en uiteindelijk grote verveling, met weer de daar bij behorende ruzies :-)

Maar soms kom je gewoon niet onder zo'n lange(re) autorit uit. Wij dus ook niet. Onze familie woont niet om de hoek, maar op 2 uur rijden en we maken ook graag uitstapjes binnen Nederland en naar onze zuiderburen met dat grapige accent. Met de zomervakantie in het vizier, werden er plannen gemaakt om een paar weken van 'la dolce vita' te proeven en het Lago Maggiore en Toscane liggen natuurlijk niet om de hoek.

Ondanks mijn herinneringen aan de eerder genoemde autoritten zie ik niet op tegen een lange autorit met de kinderen met welke eindbestemming dan ook. Voorwaarde is alleen wel dat we voldoende vertier mee brengen voor onderweg. Maar zo'n vakantie kost natuurlijk al genoeg geld en de koffers en andere zaken die je wanneer je kinderen hebt mee neemt op je reis nemen al voldoende ruimte in in de auto. Nieuwe dingen kopen hoort dus niet bij het plan. En dus ging ik op zoek naar leuke ideeën voor goedkope en liefst ruimtebesparende items die onze jongens tijdens de lange autorit naar Italië lekker bezig houden.

Op deze site vond ik het autotasje. In de vakjes stop je 6 autootjes, waarmee de kinderen dan urenlang over de op de andere helft van het tasje aangebrachte weg kunnen crossen. De foto heb ik als voorbeeld gebruikt, maar ik heb mijn eigen afmetingen, stofjes etc. gebruikt, met onderstaand autotasje als resultaat.





Oudste Zoon probeerde het meteen uit en heeft er de grootste lol mee. Het andere autotasje heb ik gemaakt voor een meisje dat bij een SWAP niets heeft ontvangen. Zij vindt dit binnenkort in de brievenbus en hopelijk heeft haar zoon er ook heel veel plezier van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten