3 april 2011

Draagtas op bestelling

Een jonge vrouw, laten we haar hier 'Salami' noemen, zoals ik haar ook ken, was op zoek naar een tas die ze makkelijk kon gebruiken wanneer zij haar dochter in de draagdoek draagt. Zo'n tas ken ik wel en heb ik al eens eerder gemaakt, dus bood ik aan dat ik dan de tas voor haar zou maken.

Er werd over en weer gemaild over de wensen van Salami en ik ging op zoek naar de juiste stoffen. Maar ja, vind maar eens zwart canvas wanneer je het echt nodig hebt. Overal in de wijde omtrek bleek dit uitverkocht te zijn en ook bij nieuw geleverde bestellingen werd het niet meegezonden. Salami grapte al dat de zwarte verf zeker op was, maar gaf aan ook heel tevreden te zijn met grijze canvas. En gelukkig was dat een stuk makkelijker te vinden. Voor de binnenkant werd een vrolijk streepjesmotief gekozen en toen kon ik aan de slag. Er werden wat zakken gemaakt, een rits ingezet, een gesp aangezet en toen er iets niet helemaal naar mijn zin was, werd dit nog aangepast. Na de laatste afwerking en inspectie werd de tas nog even onderworpen aan een korte strijkbeurt, op de foto gezet, ingepakt en verstuurd.

Inmiddels heeft Salami haar ItsieBitsiedraagtas ontvangen, uitgepakt en geaaid. Hopelijk gaat zij nog veel plezier hebben van haar tas, hij is in ieder geval met liefde gemaakt!





 
De tas is overigens geïnspireerd op de ONBAG, maar is door mij aangepast naar de dingen die ik als ItsieBitsie prettig/handig/fijn/onmisbaar vind een een luier/draagtas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten