24 maart 2011

Jurkje voor mama

Na alle geknutsel voor mijn kinderen en die van anderen, was het eens tijd voor een projectje voor mijzelf. Ik had al een tijdje een patroontje in mijn kast liggen om een jurkje te maken. Aan de juiste stof ontbrak het echter nog steeds.

Totdat ik de afgelopen dagen op zoek ging naar de juiste stof voor de draagtas die ik voor iemand zou maken. Naast de juiste stof lagen de tricotjes en warempel, er was er zojuist eentje binnengekomen met een vrolijke lenteprint. Ik nam gelijk 2,5 meter mee (onder het mom van beter teveel dan te weinig) en ging aan de slag.

Al snel kwam ik er achter dat tricot en ik nooit elkaars beste vrienden zouden worden. Wilde ik het patroon aftekenen, rekte het tricot vrolijk van mij weg, wilde ik het patroontje uitknippen, krulde het tricot alle kanten behalve de juiste in. Uiteindelijk kwamen wij gezamenlijk tot een compromis en kon ik achter mijn naaimachine kruipen. En aanschouwt u allen: het resultaat!





Ok, het is wat aan de grote kant en op de foto zie je de schoonheidsfoutjes (gelukkig) niet, maar het jurkje is draagbaar en ik ben best een beetje trots dat ik het zelf heb gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten