8 maart 2011

Carnaval is alweer voorbij....

...maar toch wil ik jullie de foto's van mijn twee kleine draakjes niet onthouden. De jongens stalen de show met hun drakenpakken.



Op MisterMirko had ik hem al eens gezien; de drakentrui. Helemaal leuk vond ik die en er moest en zou er dan ook eentje komen voor Oudste Zoon. Het duurde echter even voordat ik de juiste kleuren fleece had gevonden (waarom wordt dat in februari nauwelijks meer verkocht, het is toch koud?!)

Ondertussen kwam carnaval met rasse schreden naderbij. Ik vond maar geen leuke carnavalspakken voor mijn jongens en het ontbrak mij aan inspiratie om een leuk pak in elkaar te flansen. Toen ging er een lichtje branden en bedacht ik mij dat het best een idee was om de drakentrui tot carnavalspak om te dopen. Zo gezegd, zo gedaan.

Voor Oudste Zoon had ik vanwege de temperatuurverschillen een drakenpak in spencervorm gemaakt. Met een groene longsleeve er onder voor binnenshuis en met een groen fleecevestje er onder voor buitenshuis. Want je dacht toch niet dat hij zijn drakenpak nog uit wilde trekken toen zijn mama het eenmaal af had? Nee, dat pak moest en zou de gehele dag worden gedragen. Wablief, het liefst zou Oudste Zoon er in zijn gaan slapen. Maar ja, dat is dan natuurlijk weer niet zo lekker he, met van die pinnen op je rug. Slapen deed Oudste Zoon dan uiteindelijk ook gewoon in zijn pyjama. Gelukkig maar, zo kon ik het pak 's nachts nog even gauw uitwassen en drogen nadat hij op de eerste carnavalsdag een 'ongelukje' had gehad.



Voor Jongste Zoon was er een aangepaste versie gemaakt. Een heerlijk warm fleecevestje met enkel op de capuchon drakenpinnen, omdat meneer nog enkel blieft te liggen (en geef hem eens ongelijk, hij kan de rest van zijn leven nog zitten). Dan zijn die pinnen, hoe zacht de fleece ook, niet echt prettig om op te liggen. Maar een heel fleecevest is voor binnenshuis toch echt te warm en dus kwam er ook een t-shirtje met een lief klein draakje erop geschilderd.



De jongens hebben veel positieve reacties en bewonderende blikken ontvangen. Wanneer mensen er achter kwamen dat moeders de pakken zelf had gemaakt, waren de complimenten niet van de lucht. En ach, dat doet een mensch toch ook wel weer eens goed he?!

p.s. foto van draken t-shirt volgt nog, dit moet eerst even worden gewassen ; -)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten