19 maart 2011

Breekbaar

Toen Oudste Zoon werd geboren, kregen we van vrienden een leuk, handgeschilderd serviesje. Het serviesje was gebaseerd op het geboortekaartje dat we voor Oudste Zoon hadden laten drukken. Een origineel en persoonlijk cadeautje dus, echt one-of-a-kind.

Toen in de maanden daarna bij mijn vriendinnen om de haverklap babies geboren werden en ik langzamerhand de babywinkels niet meer kon luchten of zien, begon ik te zoeken naar leuke en originele kraamcadeaus. Ik bedacht mij dat ik ook best eens kon proberen om zo'n leuk serviesje te maken.

Dus pakte ik mijn portemonnee, het geboortekaartje van een van de babies en ik vertrok naar de hobbyzaak om de juiste benodigdheden te kopen. Het enige nadeel van mijn ideetjes en impulsen is vaak dat ze mij stiekem meer geld kosten dan ik had bedacht, omdat ik nu eenmaal kwalitatief goede spullen wil gebruiken en geen prut. En de fabrikanten zijn natuurlijk wel zo slim om geen kleine 'porties' te maken, maar je te dwingen om meteen een grote pot o.i.d. aan te schaffen.

Een paar potten porseleinverf, wat kwasten, blank servies van onze zweedse vrienden van IKEA en een behoorlijk lichtere portemonnee verder ging ik aan de slag. Al snel bleek dit toch niet mijn favoriete bezigheid te worden, dus verdwenen de vers aangeschafte spulletjes na een serviesje of 3 weer in de kast. Om daar te blijven liggen tot afgelopen week. Een nieuwe baby en weinig naai- inspiratie leidden tot een nieuw serviesje.

Of dit ooit een vervolg gaat hebben, ik weet het niet....voorlopig is de verf in ieder geval nog niet op :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten