3 mei 2011

Nieuwe versie Mei Tai's (babydrager)

Na lang rondlopen met Jongste Zoon op mijn rug of op mijn buik in de ItsieBitsie Mei Tai kwam ik tot de conclusie dat, ondanks dat de oude versie van de ItsieBitsie Mei Tai prima draagt, er toch altijd nog wat verbeterd kan worden. Ik ging nadenken over wat ik zou kunnen verbeteren.

De allereerste versie van de ItsieBitsie Mei Tai had een ongevulde tailleband, ongevulde schouderbanden en een klokhuisvormig lijfje. Een prima Mei Tai, met dankzij de breed uitwaaierende schouderbanden een groot draagcomfort, maar gemaakt van een (bij nader inzien) toch niet zo heel soepele stof en een wat te lang lijfje.

De tweede versie van de ItsieBitsie Mei Tai was gemaakt van heerlijk zacht en soepel (maar tevens erg draagkrachtig) canvas, had een gevulde tailleband, een wat rechthoekiger lijfje en nog steeds ongevulde schouderbanden (wraparound noemt men dit). In deze Mei Tai kon ik Jongste Zoon uren op mijn buik dragen. Toen ik hem echter naar mijn rug verplaatste, miste ik bij dagtripjes toch het extra comfort van gevulde schouderbanden. Ook bleek de Mei Tai net wat aan de smalle kant rondom het nekje, waardoor bij strak knopen na 2 uur een lichtrode striem te zien was in het nekje van Jongste Zoon. Tijd voor verbetering dus!

Dit leidde tot Mei Tai versie 3. Nog steeds gemaakt van canvas en met een gevulde tailleband, maar met een ietsje anders gevormd lijfje. En met de keuze tussen gevulde schouderbanden, of de combinatie van gevulde schouderbanden die uitlopen in wraparound schouderbanden. Ik maakte een testversie en deze draagt heerlijk!

Bij het ontbreken van een alter-ego dat foto's kon maken, heb ik vanmiddag enkele foto's genomen voor de spiegel. Hierop zie je helaas niet heel goed hoe de Mei Tai er uit ziet, maar het geeft wel alvast een idee. Ik zal zorgen dat er snel een aantal betere foto's op mijn blog komen te staan.





Uiteraard maak ik de ItsieBitsie Mei Tai's op aanvraag; dat houdt in dat je zelf kunt aangeven of je voor de gevulde of ongevulde tailleband kiest, of je de schouderbanden ongevuld, gevuld of wraparound wilt, uit welke kleuren cq stofjes je de Mei Tai wilt laten maken en of je bijvoorbeeld een applicatie op het slaapkapje wilt hebben. Mocht je interesse hebben, mail mij dan even op: itsiebitsiedesign@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten