16 juli 2011

Draagconsulent

De afgelopen dagen was ik te vinden in Königswinter in Duitsland, waar ik deelnam aan de Grundkurs tot draagconsulent bij de Trageschule Dresden. De cursus was erg leuk, maar vooral ook erg leerzaam en nuttig. We hebben veel verschillende knooptechnieken geoefend en geperfectioneerd, ergonomische dragers uitgeprobeerd en veel over de achtergronden en voordelen van het dragen van kinderen geleerd.

Ik heb nu echt het gevoel dat ik tijdens een draagconsult aan andere ouders/verzorgers de juiste knooptechnieken kan aanbieden en tips en tricks kan aanreiken om hun kindje (nog) beter en comfortabeler in een draagdoek of drager te kunnen dragen.

Inmiddels is mijn website voor de draagconsulten online. Mijn werkomgeving is Breda en omstreken.

Ps. als alles goed gaat, zal ik vanaf midden november ook workshops en groepsconsulten gaan aanbieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten