4 december 2011

Flock-shirts

Ze zeggen wel eens dat kinderen groeien als onkruid. Voor mijn kinderen gaat dat gezegde op dit moment zeker op ;-)

Oudste Zoon draagt inmiddels 98-104 voor de lengte. Met zijn spillepootjes en kleine billen verzuipt hij echter in deze maat, waardoor een riem geen mode-accessoire, maar pure noodzaak is geworden.

Ook mijn kleine dreumesje, Jongste Zoon lijkt ineens pokon te eten, want waar hij in de zomer nog verzoop in 74, kan hij nu vaak al shirtjes in 86 aan. Ook hier geldt het spillepootjes-probleem echter en broeken moeten zeker neit groter dan maat 80 gedragen worden, daar meneer dan continue over zijn broekspijpen struikelt. Ja mensen, u leest het goed; dreumes LOOPT! Pas sinds een paar dagen, maar dat ventje is nu al zo vlug als water en haalt zo mogelijk nog meer boevenstreken uit dan voorheen.

Maar goed, ik dwaal af. De zomer verstreek, de winter is in aantocht en de mannen hebben nieuwe shirts nodig. Ik had nog wat restjes flockfolie (strijkvelours) liggen en ging aan de slag. Het resulteerde in een volkswagenbusje, een android-poppetje en een vliegtuig voor Oudste Zoon en een grappig elandje voor Jongste Zoon.







En ik heb er zo veel plezier in, dat ik alweer aan het broeden ben op nieuwe ontwerpen en mijn klikvinger bij al die leuke websites met strijkvelours met veel moeite moet bedwingen. Laat die mannen maar lekker doorgroeien, dan kan ik weer wat leuke shirtjes maken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten