3 maart 2012

Cakepops

Ook de kinderen wilden graag iets lekker maken. Een taart versieren met van die kleine prielbloemetjes was nog wat te lastig voor ze, maar in de winkel was ik een boekje over cakepops tegengekomen. Cakepops zijn feitelijk een soort lollies, maar dan gemaakt van cake, forsting en glazuur, chocolade of candymelts. Het officiƫle recept vond ik echter te veel werk (de kinderen wilden natuurlijk meteen daarna aan de slag) en het leek mij nogal zwaar op de maag liggen. Daarom probeerde ik voor een simpelere versie te gaan en gebruikte daarvoor mijn allerkleinste cupcakes vorm (gewoon, van de HEMA). Ik maakte het cakebeslag dat ik eerder heb gebruikt voor de minilamington-cakejes (april 2011).

Toen de cakejes waren afgekoeld, smolt ik een reep pure chocolade 'au bain marie', waar ik de houten maisprikkers in doopte, om deze vervolgens in de cakejes te prikken. Op deze manier zouden de 'lollies' niet van het stokje af vallen nadat de chocolade weer was gestold.


Ik legde de cake-lollies even in de vriezer (ongeveer 10-15 minuten) zodat ze goed koud waren. Intussen maakte ik het glazuur (in dit geval; zie mini-lamingtons, april 2011). Doordat de cake-lollies lekker koud waren, stolde het glazuur redelijk snel en zo werd het dus niet een grote kliederboel door druppend glazuur. De cake-lollies werden door Oudste Zoon nog versierd met afwisselend: geraspte kokos, discodip en mini-smarties. Tip: doe dit voordat het glazuur weer is gestold, anders blijft de versiering niet plakken ;-)

En viola, het resultaat:





Overigens kunnen de cakepops prima worden ingevroren totdat je ze nodig hebt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten