14 maart 2012

Poppenkast in de deuropening

Mijn nichtje werd 1 jaar. En wat geef je nu aan een meisje dat eigenlijk alles al heeft? Want ze heeft ook nog een grote zus en dus is er al heel veel speelgoed in huis. En niet meer zo veel ruimte om alles op te bergen ;-)

Ik wilde iets geven dat de fantasie prikkelt, dat niet van plastic is, niet standaard is en dat (relatief) makkelijk op te bergen is cq. weinig ruimte inneemt.

Mijn eigen mannen spelen op het moment veel met hun handpoppen en dus speel ik al een paar weken met het idee om een poppenkast voor ze te maken. Ook wij hebben weinig ruimte over om nog meer speelgoed op te bergen, dus had ik mij al bedacht dat het dan niet zo'n enorm houten geval moest worden, maar dat ik er eentje wilde maken van stof; makkelijk op te vouwen (en dus op te bergen) en in de deuropening te hangen. Dit is het uiteindelijke resultaat:




Overigens is onze deuropening wat breder dan die bij mijn zwager en schoonzusje, vandaar dat de poppenkast hier te smal lijkt.


Mijn nichtjes waren heel blij met het cadeautje. En mijn mannen....die moeten helaas nog even wachten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten