3 februari 2011

Dicht bij mama en lekker warm

Wanneer ik kan, draag ik Jongste Zoon in mijn heerlijk zachte, geweven Girasol draagdoek, of in mijn zelfgemaakte Mei Tai.

Een aantal weken geleden sloeg de kou natuurlijk ongenadig toe en dus moest er iets worden bedacht om Jongste Zoon warm te houden wanneer hij werd gedragen. Nu zul je misschien denken: 'ja maar, dan trek je hem toch gewoon een warm fleecepakje ofzo aan?' Dat kan natuurlijk, maar Jongste Zoon heeft er een gewoonte van gemaakt om bij wandelingen die langer dan 10 minuten duren in slaap te vallen in de doek. Wanneer je dan ergens binnen komt en hij een fleecepakje aanheeft, kan hij niet rustig verder slapen, want een fleecepak is binnenshuis toch echt een tikkie te warm. En om dat ik het zo sneu vind om Jongste Zoon steeds wakker te maken wanneer we ergens binnen gaan (en gewoon heel erg kan genieten van zo'n klein, snurkend hoopje mens tegen mij aan te dragen) zocht ik dus een andere oplossing. Van een stuk overgebleven katoen, een stukje canvas en een stuk lekker warme fleece maakte ik een draagcover. Ideaal, want zo blijft Jongste Zoon (en ikzelf ook) toch lekker warm buiten en hoef ik hem niet steeds te storen in zijn slaap.






Van een ander stuk fleece en een heel oude fleece-jas heb ik vervolgens nog een draagjas gemaakt voor wanneer Jongste Zoon straks op de rug gedragen gaat worden. Dat ziet er ongeveer zo uit:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten