3 februari 2011

Roooooooooze

Een vriendinnetje van mij was zwanger, hoogzwanger zelfs toen ze mijn DIY luiertas spotte. Nou, zo eentje wilde ze ook wel hebben! Ik ben natuurlijk de belabberdste niet en heb haar dus direct aangeboden om er ook zo eentje voor haar te maken. Handig ook trouwens, want zo ik meteen een leuk kraamcadeautje voor als de kleine meid straks geboren zou worden.


De stofjes werden via internet uitgezocht en zodra deze binnen kwamen en ik de tijd had om achter mijn naaimachine te kruipen, werd de tas in elkaar gedraaid. Gaandeweg bedacht ik steeds meer leuke dingetjes die ik van de overgbeleven stof zou kunnen maken. Een luiertas kan natuurlijk niet zonder opbergzakje voor de extra set kleertjes, er werd een handig klein luier-en-billendoekjes-meeneem-zakje gemaakt, een bijpassend speenkoordje, een speen-knuffeldoekje en een labeldoekje. Een prima kraamcadeau leek mij zo.

Ook voor de grote broer in wording werd een cadeautje gemaakt, zodat hij ook wat om uit te pakken had. Het mannetje is gek op kleuren, dus fabriceerde ik een potlodentol.

Tot slot had het vriendinnetje mij een tijdje geleden al gevraagd om een paar van die handige spuugdoekjes voor haar te maken, dus werden er heerlijk zachte badstof en een paar meter vrolijk gekleurd biasband tevoorschijn getoverd. Even stikken en het kraamcadeau was af.

Vorige week is het vriendinnetje bevallen van een prachtige, kerngezonde dochter. En gisteravond mocht ik de nieuwe aanwinst komen bewonderen. Heerlijk hoor, dat kleine spul. En wat een friemelhandjes weer. Je zou toch bijna zelf weer willen..... Maar goed, ik ging op pad, met alle cadeautjes in vrolijke papiertjes gewikkeld. Ik vond het best een beetje spannend, want dit was toch wel de eerste keer dat ik echt iets voor iemand anders had gemaakt en tsja, dan kun je zelf wel tevreden zijn met het resultaat, maar wat vindt de ander er dan van? Het uitpakken was een groot papierfestijn en gelukkig viel alles in de smaak.

En dan kan ik nu eindelijk de foto's plaatsen, want ik wil mijn nieuwste creaties natuurlijk heel graag showen!

De rooooze tas



De bijpassende rooooze spulletjes






De blauwe potloodrol




De spuugdoekjes






En oh ja....van mijn roze-manie ben ik voorlopig wel weer even verlost hoor, ik zie nog steeds fuchsia-roze canvas-vlekken voor mijn ogen dansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten